Infrastruktur som snakker så hele verden forstår
Norway is boring. And that is interesting for de utenlandske investorene som vurderer å investere i norsk eiendom.
Infrastruktur som snakker så hele verden forstår
Norway is boring. And that is interesting for de utenlandske investorene som vurderer å investere i norsk eiendom.
Med basis i innsikt om unge sjåfører og deres ønsker om en mer rettferdig bilforsikring, ble forsikringsproduktet «Sidekick» utviklet. Sidekick er en innretning i bilen som måler hvordan du kjører via en app, med samme navn.
Hvor begynner man når man får oppgaven å revitalisere den visuelle identiteten til Norges kanskje mest ærverdige merkevare Grand Hotel?
I februar 2021 ble den årlige bærekraftkonferansen SDGbergen21 gjennomført på en digital plattform med 3500 påmeldte deltakere fra over 100 ulike land. Apriil
Hvis du spør fem på gata om hva et boligbyggelag er, får du sannsynligvis fem veldig ulike svar. Det er komplekse greier, men skjærer man til beinet, handler det om å bygge boliger i lag. Og nettopp det ble budskapet i kampanjen som til slutt førte til en nettoøkning på over 3000 medlemmer i BOB og et signifikant merkevareløft.
Vi valgte Apriil fordi de demonstrerte en sterk forståelse for vår merkevare, men enda viktigere, for våre gjester – Anja Sadock, markedssjef Scandic Hotels Group. De siste årene har Apriil utviklet strategier og konsepter for Scandic i Norden og Tyskland.
Da den femte internasjonale konferansen for Maritim Hydrogen og Maritim Enegi skulle gjennomføres fikk Apriil Event oppdraget. Rundt 300 deltakere nøt to dager fullspekket med foredrag, faglige diskusjoner og nettverksbygging. Den digitale konferansen ble en stor suksess og viste at godt innhold og godt planlagt funksjonalitet kan skape verdifulle møteplasser også på digitale plattformer.
Verdens største flyprodusent, franske Airbus, trengte hjelp til å kommunikasjon rundt lanseringen av prosjektet ZEROe. Det ambisiøse prosjektet har som mål å få et nullutslippsfly på vingene innen 2035.
BKK har det siste utvidet virksomheten både nordover og sørover på Vestlandet. I desember 2019 var ønsket å samle så mange som mulig til en felles julekonsert i Bergen med påfølgende ansattsamling i lokalene til Media City Bergen. Kvelden startet i Johanneskirken med julekonsert med et knippe dyktige artister med Eva W. Skram i spissen. Kvelden fortsatt på MCB med fokus på å bygge tilhørighet og nye bekjentskaper på tvers av geografi og fag.
Hvor viktig er småbedrifter for lokalsamfunnet? Og hva slags ringvirkninger oppstår egentlig når du velger å klippe håret hos den lokale frisøren? Vi bisto DNB i kampanjen #ringvirkninger med å belyse små og mellomstore bedrifters bidrag til samfunnet.
Apriil har over 30 års erfaring med merkevarebyggende og taktiske kampanjer for Mitsubishi. Gjennom årene har det blitt utviklet strategier og laget utallige løsninger for den japanske bilprodusenten.
Både foreldre og ungdommer ble overrasket da presten under en samtalegudstjeneste for konfirmanter leste et opprop mot at homofile får gifte seg i kirken. En mamma delte frustrasjonen på Facebook, noe som raskt ble plukket opp av mediene.
I mørket kan refleks være forskjellen på liv og død. Undersøkelser viser at kun 4 av 10 nordmenn bruker refleks. De aller verste er de voksne. Skyss – mobilitetsselskapet på Vestlandet, er helt avhengig av at fotgjengere bruker refleks for å se dem tidsnok i mørket. For å minne nordmenn på viktigheten av å bli sett, lagde Apriil verdens største refleks midt på Torgalmenningen i Bergen.
Helse Førde arrangerte i januar 2021 årets helseinnovasjonskonferanse med foredragsholdere, faglige pausesamtaler og utstilling med rundt 30 utstillere. 500 deltakere gjennomførte i løpet av konferansedagen om lag 4000 utstillerbesøk i den digitale utstillingen. Apriil Event leverte alt fra planlegging, tilrettelegging og gjennomføring i tillegg til selve produksjon av sendingen.
Borettslag er fellesskap. Tar du vekk menneskene sitter du igjen med bygninger. Les historien om Grethe og Bente og deres 47 år lange nabo- og vennskap, skrevet av Apriil Story for å styrke Eiendomsmegler 1 sin posisjon som en megler som virkelig kjenner livet mellom husene.
Ikoniske Hotel Norge har vært en viktig møteplass for lokale og internasjonale gjester i over 130 år. Da hotellet i 2018 stod ferdig renovert gikk jobben med å skape en helt ny visuell identitet til Apriil.