Google Analytics er et avansert verktøy som fort kan føles litt overveldende. Ved å bruke et spesialtilpasset dashboard så kan du samle de rapportene som er aktuelle for deg og som du bør følge med på. Dette kan du enten sette opp selv modul for modul, eller du kan importere ferdige dashbord fra Google Solutions Gallery som vi har gjort.
Her er et par utvalgte dashboard:
En generell oversikt over trafikken
Dette dashboardet er en av våre favoritter, det viser nøkkeltall som er interessante å følge med på for de fleste nettsider, nemlig brukere, økter, enheter, trafikkilder, sidevisninger, fluktrate og tid på side. Her får du malen, klikk på lenken og du kan enkelt importere til din egen Analytics konto.
Netthandel
Driver du med netthandel og har en nettbutikk knyttet opp mot din Analytics konto så er det dette dashboardet du bør ha.
Leads
Hvis siden din er laget for å generere leads så sjekk ut dette dashboardet. Merk at noen av modulene må tilpasses (keywords modulen).
Sosiale medier
Dette dashboardet kan du bruke for å følge med på trafikken og engasjementet fra følgerne i dine sosiale medier
Savner du et dashboard som passer deg? Da kan du søke i Solutions Gallery og se om du finner noe som passer bedre. Trenger du hjelp så ikke nøl med å ta kontakt.