Pizzabakeren ønsker å være uhøytidelige, uformelle og folkelige – og å skille seg klart ut fra de største konkurrentene. Det siste var mantraet da vi startet samarbeidet med Pizzabakeren for 15 år siden. Konseptet har stått på nybakt bunn i alle disse årene, men et tema utvikler seg best med variasjoner. Nå var pizzaesken moden for redesign.
Esken er den kanskje aller viktigste kommunikasjonsflaten for en takeaway-leverandør. Identitetener ung og leken med illustrasjoner i en røff strek, verbale innslag i ulike fonter og en særegen koloritt. Det gir frodig, humørfylt kommunikasjon – og en merverdi for de som gidder å lese.
Løsning
Gjennom et innlegg på Facebook samlet vi inn en haug med hilsener fra fansen. På avreisedagen ble skjermene på flyplassen dekket med grønt fotballgress og lykkeønskninger fra Viking-fans.
Grafisk design
Pizzabakeren
Om jobben
Pizzabakeren ønsker å være uhøytidelige, uformelle og folkelige – og å skille seg klart ut fra de største konkurrentene. Det siste var mantraet da vi startet samarbeidet med Pizzabakeren for 15 år siden. Konseptet har stått på nybakt bunn i alle disse årene, men et tema utvikler seg best med variasjoner. Nå var pizzaesken moden for redesign.
Esken er den kanskje aller viktigste kommunikasjonsflaten for en takeaway-leverandør. Identitetener ung og leken med illustrasjoner i en røff strek, verbale innslag i ulike fonter og en særegen koloritt. Det gir frodig, humørfylt kommunikasjon – og en merverdi for de som gidder å lese.