Målgruppen for leilighetsprosjektet Skogens ro føler seg hjemme i naturen og ønsker en aktiv livsstil. Unikiteten, den umiddelbare nærheten til tur og aktiviteter, er tatt helt ut. Navnet Skogens ro gir også en nostalgisk følelse, inspirert av barnesangen.
Identiteten er organisk, moderne og naturlig, og antyder imøtekommenhet, enkelhet og fellesskap.
Logoen er inspirert av botaniske skoleplansjer fra 1950–60-tallet, fonten fra de tidstypiske groteske skrifttypene. "E"-en representerer selve prosjektet, det naturlige, organiske og menneskelige.
🏆 Jobben vant diplom i Sterk Reklame.
Løsning
Gjennom et innlegg på Facebook samlet vi inn en haug med hilsener fra fansen. På avreisedagen ble skjermene på flyplassen dekket med grønt fotballgress og lykkeønskninger fra Viking-fans.
Om jobben
Målgruppen for leilighetsprosjektet Skogens ro føler seg hjemme i naturen og ønsker en aktiv livsstil. Unikiteten, den umiddelbare nærheten til tur og aktiviteter, er tatt helt ut. Navnet Skogens ro gir også en nostalgisk følelse, inspirert av barnesangen.
Identiteten er organisk, moderne og naturlig, og antyder imøtekommenhet, enkelhet og fellesskap.
Logoen er inspirert av botaniske skoleplansjer fra 1950–60-tallet, fonten fra de tidstypiske groteske skrifttypene. "E"-en representerer selve prosjektet, det naturlige, organiske og menneskelige.
🏆 Jobben vant diplom i Sterk Reklame.
Cool Matcha er en dempet pastellfarge som knytter sammen natur og teknologi.
Den brungrønne kontrastfargen minner om prosjektets fasadefarge. Sammen med svart moderniserer den paletten.
Illustrasjonene er modernisert ved å inkludere enkle hverdagslige gjenstander. Ikoniske objekter fungerer som “easter eggs”.