Fargepaletten ble gjort friskere, klarere og sterkere slik at selskapet kan beholde den mørkeblå hovedfargen og samtidig fremstå som et vitalt, nytenkende selskap.
APPLY har fire kjerneverdier som er viktige for dem i det daglige arbeidet: «Passion», «Integrity», «Dynamic» og «Attentive». Vi utviklet egne profilfarger til hver verdi, for å enklere kunne snakke om innholdet i verdiene i ulike flater.
Mønsteret er satt sammen av deler av logoen. Det kan minne om mesh, et materiale som ofte brukes for å dekke ulike flater på en plattform. Dermed vil mønsteret gi profilen et industrielt uttrykk, i tillegg til å være dekorativt.
Olje- og energisektoren er i en prosess hvor teknologi forenkler og effektiviserer tidligere manuelle og mekaniske prosesser, og APPLY er langt framme i dette arbeidet. Dette blir gjenspeilet i bildebanken, som består av profilbilder kombinert med tekniske modeller.
I tett samarbeid med APPLYs IT-leverandør og andre samarbeidspartnere implementerte vi fonter, farger, ikoner, maler, veiledninger og sourcing-materiell slik at alle organisasjonens 1200 ansatte, uansett lokasjon, enkelt kunne bruke profilen og profilelementene på en merkevarebyggende måte.