Kunden
Folkeuniversitetet betyr læring for livet. Den ideelle organisasjonens mål er å bidra til et mer meningsfylt liv for mennesker, fremme livslang læring og likestilling. Det målet oppnås best gjennom å gi ny kunnskap, innsikt og bedre ferdigheter innen en rekke fagområder. Folkeuniversitetet tilbyr kurs og studier for voksne innen yrkesfag, språk, kultur og fritidsaktiviteter. Tilbudet omfatter alt fra begynneropplæring til videregående, fagskole- og høgskole/universitetsnivå.
Bakgrunn
Ikke alle kjenner til mulighetene Folkeuniversitetet legger til rette for. Mange forbinder utdanningsinstitusjonen med kultur- og språkkurs, men er ikke klar over bredden i kurstilbudet.
Løsning
Det ville vi gjøre noe med - å øke kjennskapen til Folkeuniversitetet gjennom å fortelle de gode historiene. Om alle som har brukt ny kunnskap til å få drømmejobben, eller har funnet veien videre. Vi bruker de klassiske grepene innen historiefortelling for å nå målgruppen til Folkeuniversitetet gjennom innholdsmarkedsføring. Vi treffer målgruppen med innhold som svarer på deres utfordringer, og som derfor oppleves interessant og relevant.
Historien om Irene Stana, gründeren bak Floke, Norges første grønne frisørkjede, er et eksempel på en god historie som egner seg godt for innholdsmarkedsføring. Starten på hennes reise var en HMS-oppgave på mesterutdanningen ved Folkeuniversitetet.