Hesteskoprodusenten Equine Fusion har utviklet fleksible hestesko som gjør at hesten slipper å bruke den harde, utdaterte jernskoen. Dette skulle kommuniseres til hesteeiere i USA og flere europeiske land, og det var viktig at ideen kunne fungere på flere språk og i flere kulturer.
Vi satte oss selv i hestens sko og utviklet en digital kampanje om hvor kjipt det er, for både hester og folk, å bruke feil sko.
Løsning
Gjennom et innlegg på Facebook samlet vi inn en haug med hilsener fra fansen. På avreisedagen ble skjermene på flyplassen dekket med grønt fotballgress og lykkeønskninger fra Viking-fans.
Kampanje
Equine Fusion
Om jobben
Hesteskoprodusenten Equine Fusion har utviklet fleksible hestesko som gjør at hesten slipper å bruke den harde, utdaterte jernskoen. Dette skulle kommuniseres til hesteeiere i USA og flere europeiske land, og det var viktig at ideen kunne fungere på flere språk og i flere kulturer.
Vi satte oss selv i hestens sko og utviklet en digital kampanje om hvor kjipt det er, for både hester og folk, å bruke feil sko.
Kampanjen besto av flere små filmer
Filmene ble vist der målgruppen befinner seg – i relevante sosiale medier i Europa og USA