Kunden
Oljeserviceselskapet APPLY er et ledende flerfaglig ingeniørselskap som spesialiserer seg på kontrakter på tvers av alle prosjektfaser, fra konseptutvikling og studier til ferdigstillelse og iverksetting. Selskapet har kontorer i Stavanger, Bergen, Hammerfest og Krakow.
Bakgrunn
APPLY trengte flinke folk av alle typer, fra spissede fagfolk og ledere med lang erfaring til nyutdannede. Og de trengte de riktige folkene – ansatte som delte konsernets kjerneverdier: «Passion», «Integrity», «Dynamic» og «Attentive».
Løsning
En rekrutteringskampanje basert på selskapets kjerneverdier - bygget på kommunikasjonsstrategien "Humanise the company". Hver kjerneverdi fikk sitt eget uttrykk, sin egen farge. Fire fantastiske ansatte stilte opp og representerte en av kjerneverdiene på hver sin måte, til de ulike målgruppene - nyutdannede, IT-folk og ingeniører. All kommunikasjon som videoer, kampanjesider, annonser og SoMe-innlegg ble laget både norsk og engelsk.
Kunden forventet rundt 200 relevante søknader. En heldigital distribusjonsstrategi tilpasset definerte segmenter i hver kanal med kontinuerlig optimalisering og rapportering, ga APPLY mer enn 1800 relevante søknader på 29 stillinger. Ikke minst, de fant de rette personene med riktig kompetanse og rett verdisett.
Se kampanjesiden her: https://applyat.apply.no/