SpareBank 1 SR-Bank skulle åpne Barnas bank i Kongeparken, og trengte en utadvent banksjef mellom 8 og 12 år.
Rekrutteringskampanjen ga hele 58 søknader. Herman fikk jobben og gjorde en formidabel innsats. Han fikk likes og delinger i alle kanaler – men det viktigste av alt: Ansettelsesprosessen viste fram en bank av og for ekte mennesker, med rom for lek og gleding. Resultat: Intern stolthet, styrket merkevare – og glade bankkunder.
🏆 Jobben vant gull og sølv i Sterk Reklame.
Løsning
Gjennom et innlegg på Facebook samlet vi inn en haug med hilsener fra fansen. På avreisedagen ble skjermene på flyplassen dekket med grønt fotballgress og lykkeønskninger fra Viking-fans.
Kampanje
Om jobben
SpareBank 1 SR-Bank skulle åpne Barnas bank i Kongeparken, og trengte en utadvent banksjef mellom 8 og 12 år.
Rekrutteringskampanjen ga hele 58 søknader. Herman fikk jobben og gjorde en formidabel innsats. Han fikk likes og delinger i alle kanaler – men det viktigste av alt: Ansettelsesprosessen viste fram en bank av og for ekte mennesker, med rom for lek og gleding. Resultat: Intern stolthet, styrket merkevare – og glade bankkunder.
🏆 Jobben vant gull og sølv i Sterk Reklame.
Stillingen ble selvsagt lyst ut i sosiale medier, på finn.no og på bankens egne karrieresider.
Inne i Barnas bank i Kongeparken går banksjefens hilsen i loop ved inngangen slik at alle gjestene får samme varme velkomst.
I køen inn til laserløypa vises klipp fra bankens overvåkningskamera.