Tidlig i 2022 kom prosjekt “bilvask” til oss med ønske om hjelp til prosessen med å lage merkevarestrategi, konsept, navn og visuell identitet. Med innsiktsarbeid på forhånd hadde de funnet fellesnevneren for de etablerte og tyngre konkurrentene. Så og si alle hadde et maskuline uttrykk som appellerte til den mannlige delen av befolkningen. Her var det mulighetsrom for å ta nye markedsandeler med å gjøre bilvask mer appellerende for alle.
Gjennom den nye identiteten til Swash viser vi hvordan en enklere bilvaskopplevelse ville gjøre folk glade, avslappede og bevisste på å kjøre ren bil. Med et hyggelig og nedpå språk opprettholdt vi den bekymringsløse følelsen. En smilende logo som beveger seg som en glad svamp og grafiske elementer fra bil og vei bidro til å skape det riktige universet for både stasjons- og bileiere. På toppen av det brukte vi også jevne og tilfredsstillende bevegelser inspirert av såpe og vann, med raske og effektive inspirert av den digitale kundereisen.